Prolog |
|
BG | Riksradion i Malmö presenterar, tack vare höga mutbelopp, Birger Ballongen Bengtssons bravader. |
BG | Vi befinner oss på en nästan obeskrivlig plats. Den kan väl närmast liknas vid en soptipp. |
GB+SS | Fast värre. |
BG | Förvridna och rostiga metalldelar blandade med pappersavfall och trasiga tunnor, som läcker ut avfall. |
GB+SS | Förmodligen giftigt. |
BG | Just det, eftersom den trögflytande gula vätskan tycks fräta upp allt som kommer i dess väg. |
GB+SS | Usch! |
BG | Vad är då detta för en gudsförgäten avskrädesplats? |
GB+SS | Sveriges riksradio. |
BG | Just det. |
Applåder. Bravo. | |
BG | Ni har vunnit antingen en livstidsprenumeration på Röster i Radio och TV, eller ett slag i huvudet med den här hammaren. |
Vinnaren | Jag tar hammaren. |
Dunk | |
Vinnaren | Tack. |
BG | Och nu kanske vi ska ta och pröva med nästa fråga. |
Generalen | Halt. Starta genast programmet, annars rider jag hem igen. Eller går. Eller stannar. Eeh, starta. |
BG | D-då ska vi f-försöka att starta det hela…starta själva handlingen. |
Brum…putt…putt. | |
Brum…putt…putt…putt. | |
BG | Det verkar vara lite trögstartat idag. |
Brrrumm…putteliputt… | |
BG | Nå, äntligen. Birger Ballongen Bengtsson och hans medhjälpare Torsten har tillsammans med Barbro den heliga… |
Lösnäsans beskyddare | |
BG | …tagit semester, och de befinner sig vid stranden och njuter i fulla drag. |
BDH | Jag njuter i fulla drag. |
BBB | Jag njuter i fulla drag. |
Torsten | Jag njuter i fulla drag. |
BG | Vad var det jag sa? |
Akt 1 |
|
Vid stranden. | |
Havsbrus i bakgrunden | |
BBB | Torsten. Kan inte du ta och kila bort och köpa en sån där solstol till mig? |
Torsten | Ballongen, det är ingen solstol. Det är en vattencykel. |
BBB | Är det sant? |
Torsten | Har du aldrig hört talas om såna? |
BBB | Jo, klart jag har det. |
Torsten | När då, då? |
BBB | Fyra sekunder sen. Kila nu iväg. |
Klipp-klopp-klipp-klopp | |
Klopp-klipp-klopp-klipp | |
BBB | Bra. Nu ska vi bara ha med oss nåt att äta. |
LH | Ingen glass! Ingen glass! Ingen glass! Ingen glass! Ingen iskall vaniljglass! |
BDH | Jag tar två. |
LH | Jag säger ju, ingen glass. |
Torsten | Har du ingen glass? |
LH | Nä, den är slut. Den har smält. |
Boom | |
Producenten | Aaeh, lessen, grabbar, men nu…nu har jag gett effektkillen sparken så vi kan slippa de här tramsiga felaktiga effekterna, va, så kör på nu bara, grabbar. |
LH | Men där ute på ön finns ett glasslager, så om ni ska ut och vattencykla kanske ni kan ta vägen förbi och hämta till mig? |
Torsten | Visst, vi ställer alltid upp. Eller hur? |
BDH | Blanda inte in mig! |
BBB | Klart Torsten. Nu bär vi ner cykeln till vattnet. |
Men först lite musik. | |
Akt 2 |
|
BG | Som ni kanske märkte så lät glassförsäljaren, som vi hörde nyss, lite konstig. Men det beror på att det i själva verket var ingen annan än Lismajl Hejduk, den interstelläre gästarbetaren från yttersta rymden, som dessutom tjänstgör som hantlangare till Ballongens ärkefiende, Alias Persson. |
B5 | |
BG | Eh, det var Alias Perssons… |
B5 | |
BG | …eh, signaturmelodi. Eh, vad är det för ett fruktansvärt öde som väntar våra vänner på ön? |
Generalen | Väntar det ett öde…på, på ön? |
BG | Ja, det är en öde ö. |
På vattencykeln. | |
Havsbrus i bakgrunden. | |
BBB | Trampa på, Torsten. Vi närmar oss ön. |
Torsten | Jag trampar allt vad jag kan. Ser du nåt där framme i fören, Barbro? |
BDH | Inte ett dugg. |
BBB | Det är den här tjocka dimman som är orsaken. |
BDH | Är det dimma? |
Torsten | Ja, det är därför vi inte har setts på ett tag. |
Tystnad | |
BBB | Då förstår jag också. |
Jubel. | |
Torsten | Håller vi bara rätt kurs, så borde vi vara framme snart. |
BBB | Vilken kurs tänker du på? |
Torsten | Engelska för nybörjare. |
BBB | Åh, är det den med ”Say after me”? |
Torsten | Trams! Jag tänker på syd-väst. |
BBB | Eh…mm…eh, south-vest. |
Torsten | Snacka inte, Ballongen. Det avslöjar dig bara. Trampa på i stället. |
BBB | Jamen, dimman är så tjock. Jag ser inte var jag ska trampa. |
Torsten | Pedalerna är ju rakt under dina fötter. |
BBB | Jamen, jag ser inte fötterna ens en gång. |
BDH | Land i sikte! |
Duns | |
BBB | Du kunde väl sagt till lite tidigare. |
Torsten | Jag sa ju att hon var för närsynt för att vara utkik. Kliv nu av, Ballongen. |
Plums | |
Torsten | Åt det här hållet. |
BBB | Jag blev våt, Torsten. |
Torsten | Jag tror dig. Nu gäller det bara att leta rätt på glasslagret. |
BBB | Kan vi inte gå efter lukten? |
Torsten | Glass luktar väl inget särskilt? |
BBB | Nää. Just det. Då är det nog åt det här hållet. |
Torsten | Varför det då? |
BBB | Här luktar det inget särskilt. |
BDH | Jag tycker att det luktar lite saft-is. |
BBB | Hur luktar saft-is? |
BDH | Ingenting. |
BBB | Åh, då är vi på rätt spår. Det dyker nog upp vilket ögonblick som helst. |
Men först, some music | |
Akt 3 |
|
BG | Nu ska vi strax tillbaka till handlingen, men först ett ord från vår sponsor. |
Sponsorn | Bluff. |
BG | Tack. Ballongen befinner sig alltså på en ö, tillsammans med Torsten och Barbro den heliga… |
Lösnäsans beskyddare | |
BG | …ditlurade av en till glassförsäljare utklädd Lismajl Hejduk, den ständige hantlangaren till Alias Persson. |
B5 | |
BG | Vi tackar orkestern. Bra lirat, grabbar. Här har ni en femma, det är jämnt. |
Kling. Rassel. | |
Orkestern | Tack. Om ni vill kan vi riva av Carmen också. |
Rrriv. | |
Carmen | Eeeeehh!!! |
BG | Åååaah, hm, hm. Sjysst. Hur bär ni er egentligen åt? |
Orkestern | Speglar och nylonlinor. |
BG | Det var väl det jag trodde, hela tiden. Mmnh. Var var vi någonstans? Jo, på en öde ö i dimman. |
På den öde ön. | |
Havsbrus i bakgrunden | |
BBB | Vet ni vad? Jag tycker mig se en gestalt lösgöra sig ur dimman. Den kommer liksom mot mig, och..och tar liksom av sig hatten, och..och bugar på nåt sätt, och..och. Ja, det är som om den ville säga… |
AP | Välkomna till If. |
Torsten | Va? |
AP | Jag sa, välkomna till If. |
BBB | Till If vaddå? |
AP | Det är namnet på den här förtjusande lilla ön söder om Frankrike. If. Det var här greven av Monte Cristo satt fången. |
BBB | Satt?? Säg inte att den uslingen är på fri fot nu igen. |
AP | Näe. Han är död sen några hundra år. |
BBB | Är ni alldeles säker på det? |
AP | Absolut. Men om jag inte misstager mig, så…är det inte Birger Ballongen Bengtsson jag har äran att tala med? |
BBB | Eh, jo. Det stämmer. |
Klong! | |
BBB | Ni slog mig i huvudet med en järnspis. |
AP | Jag är ledsen, den slant. Vill ni ta och smaka på det här margarinet? |
BBB | Mmmm, mmm, mmm. |
AP | Nå, känner ni nån skillnad? |
BBB | Näe, faktiskt inte. |
AP | Fantastiskt. Han känner ingen skillnad mellan margarin och att bli slagen i huvudet med en järnspis. Ni kan få bli statsminister. |
BBB | Statsminister?? |
AP | Nja. I alla fall kommendör över den här ön. |
BBB | Vad innebär det? |
AP | Heder och ära, berömmelse, förmögenhet, samt vara chef för det berömda fängelset här på ön. |
BBB | Jag tar jobbet! |
Men först lite musik | |
Akt 4 |
|
I fängelset. | |
AP | Ja, det här är alltså fängelsedirektörens rum. Jag hoppas att ni ska trivas med jobbet, eh, herr kommendant. |
Järndörr stängs. | |
AP | Pst. Lismajl. Pst. Pst. Lismajl. Hitåt. Fort, fort, Lismajl. Pst. |
LH | Högvälborne Alias Persson. |
B5 | |
BG | Ni hörde Beethovens femma. |
Generalen | Det heter inte femma. Det heter kvintett. |
AP | Nu kan vi äntligen smita iväg från den här gudsförgätna ön, nu när vi har lurat Ballongen att ta över mitt jobb som fängelsedirektör. |
LH | Men vi har ju inte hittat skatten än. Det var ju därför vi tog det här jobbet som fängelsedirektörer. För att hitta greven av Monte Cristos skatt. |
AP | Ha! Den fick jag koll på redan första veckan. Den är i säkert förvar. |
LH | Första veckan? Menar ni att vi har slitit på den här tråkiga ön i tio år, fast att skatten redan var i säkert förvar? |
AP | Ja, jag vet att det kan verka lite fånigt, men om jag hade slutat efter bara en veckas anställning, så hade det kunnat verka misstänksamt. Och…om man tänker efter…vad är egentligen tio år? |
LH | En väldigt lång tid. |
AP | Ja, du kanske har rätt. Jag överdrev väl en aning, men det är min inneboende känsla för perfektionism. Nu är jag i alla fall greve av Monte Cristo. |
LH | Är det sant? |
AP | Visst. Bara man har kontroll över skatten så blir man också greve. Det står så i reglerna. |
LH | Var är skatten då? |
AP | I säkert förvar, har jag ju sagt. |
LH | Ja, ja. Men var? |
AP | I franska riksbankens kassavalv. |
LH | Jag tyckte du sa att den var i säkert förvar. |
AP | Kan du tänka dig säkrare förvar? Nåja, jag har i alla fall koll på var den finns. För nu gäller det bara att åka till Paris och bryta sig in för att hämta den. Det är en ren formsak. |
LH | Då tar vi vattencykeln och sticker till Paris. |
Men först lite musik | |
Akt 5 |
|
I fängelset. | |
BBB | Aah, det här jobbet som fängelsedirektör var ju rätt tråkigt. |
Rrring | |
BBB | Franska statens fängelse på If, eh, Bengtsson. |
Pierre | Detta är Pierre de bon Travier de la Jerre. |
BBB | Eh, va? |
Pierre | Eh, kalla mig bara Pierre. Jag är fängelseminister i Frankrike, och det är så att vi håller på med en liten inventering. Hur många fångar har ni för tillfället? |
BBB | För tillfället? |
Pierre | Oui, sesa. |
BBB | Nja, låt mig se. Vi har Paul de Maurice, världens kallblodigaste biskop. Nej förresten, jag skojade bara. Han rymde i förrgår. Men vi har mutkolven Mauraine, i…nähä, det har vi inte heller, ser jag här i plånboken… |
Pierre | Men snälla ni, tala bara om hur många fångar ni har. |
BBB | Hur många fångar jag har? |
Pierre | Ja, hur många? |
BBB | Ska det vara exakt, eller räcker det med ett ungefärligt antal? |
Pierre | Ja, en grov uppskattning bara. |
BBB | Uumm. Ingen. |
Pierre | Va!!! |
BBB | Ingen! Hör ni dåligt? |
Pierre | Har ni inte en endaste liten fånge? |
BBB | Näe, jag är ledsen, men…men här var faktiskt tomt redan när jag tillträdde posten i morse. |
Pierre | Tillträdde posten? Var är mannen jag anställde för tio år sedan, då? Han med den lustige kamraten med tre armar? |
BBB | Han lämnade över till mig. Jag vet inte var de blev av. |
Pierre | Sakristi! Ni har blivit lurad. Och jag. De var alltså bedragare. De måste stoppas. |
BBB | Eh, jag ska göra mitt bästa. Adjö. |
Klick | |
BBB | Jag tyckte väl att det verkade lite skumt. |
Gnäägg | |
BBB | Kom in. |
Järndörr öppnas. | |
Torsten | Tjena, Ballongen. Nu har vi letat igenom hela slottet. Här finns faktiskt inte en själ utom vi tre. |
BBB | Konstigt. Det ringde en prick nyss…eh, Pär, nånting…och ville veta hur många fångar vi hade. Och…och…han sa att de andra var bedragare och skulle stoppas…ja…eller nåt sånt. |
BDH | Vad sa han ordagrant? |
BBB | Ja, det verkade som om han inte visste om jag hade tillträtt, och så sa han nåt om att han blitt lurad av den förre chefen och hans kamrat med tre armar. |
Torsten | Tre armar? Det såg jag inte i dimman. Det måste vara Lismajl Hejduk. |
BBB | I så fall var kanske den andra Alias Persson? |
B5 | |
BBB | Jag tyckte ni sa att vi var ensamma på ön. |
Torsten | Ja, det är vi också, det där var bara en grammefonskiva. Detta innebär att de måste varit ute i skumraskaffärer igen. |
BBB | Menar du NK? |
Torsten | Skatten, såklart. De var ute efter greven av Monte Cristos skatt. |
BBB | Tänk om de har hittat den. |
Torsten | Det har de inte. För det står en skylt nere i källaren. ”Grevens skatt har flyttats till franska riksbankens kassavalv, så det är inte lönt att leta efter den”. Undertecknat, Charles de Gaulle. |
BBB | Hitta de den redan då? |
BDH | Ja, tydligen. |
Torsten | Då är det säkert dit de är på väg. Till Paris! |
BBB | Vi måste efter dem. Vi måste efter dem. Fort till vattencykeln. |
Torsten | Det går inte. Den är borta. |
BBB | Ja, det kan vi inte ta hänsyn till. Efter dem i alla fall. |
… | |
Akt 6 |
|
BG | Så befann sig alltså våra hjältar i Paris. Staden som aldrig sover. Ljusens stad. Eiffeltornets hemstad. Och den stad, i vars riksbank greven av Monte Cristos skatt fanns i säkert förvar…försåvitt inte Alias Persson… |
B5 | |
Röst | (säger nåt på franska, troligen Beethovens femma). |
I Paris. | |
Gatubrus i bakgrunden. | |
BBB | Vi måste ta in på ett hotell nära riksbanken. |
Torsten | Taxi!!! |
Swisch | |
Torsten | Kör till ett hotell nära riksbanken. Men fort. |
Swisch | |
BBB | Det gick fort. |
BDH | Synd att vi inte hann kliva in. |
Torsten | Vänta! Ser ni inte vad som står på skylten där borta? |
BBB | Eh, det står…”Denna sida upp”. Vad kan det betyda? |
Torsten | Det betyder att huset är gjort av gamla pappkartonger. |
BBB | Aha! |
Torsten | Vilka hus har så tunna väggar att de måste vara byggda av gamla pappkartonger? |
BBB | Franska hotell, så klart. |
Torsten | Just det. Och dessutom så står det textat med spritpenna ”Hotell Kartong”. |
BDH | Vi tar in där. |
Swisch | |
I hotellet. | |
BBB | Det gick fort. Eh, hallå! Finns det portier här? Hallå! |
AP | Hallå. Välkomna till hotell Kartong. |
BBB | Vi skulle vilja ha ett rum. |
AP | Vem skulle inte vilja det? |
BG | Och svaret på den frågan kan ni skicka till franska statens turistbyrå. |
AP | Har ni tänkt er något särskilt rum? |
BBB | Ja. Vad har ni ledigt? |
AP | Ni kan få bägge sviterna, så kan ni lida av dem. |
BDH | Har ni inget billigare? |
AP | Jag sa ju aldrig vad de kostade. |
BBB | Vad kostar de då? |
AP | De kostar skjortan. |
Rrriv | |
BBB | Eh, varsågod. Det är jämnt. |
AP | Det blir rum nummer ett och två. Har ni något bagage? |
Torsten | Bara den här väskan med våran hemliga specialutrustning. |
AP | Den kan min bärare ta upp till er. |
Plingeling | |
AP | Gaston. |
LH | Jas, boss. |
AP | Bär upp de här gästerna till ettan och tvåan. |
LH | Jamen, bagaget då? |
AP | Det tar jag själv, om ni bara kan ge mig ett handtag. |
Torsten | Jag tror faktiskt jag har ett i fickan här nånstans…eh…varsågod. |
AP | Tack. Gå före ni så kommer jag strax. |
Klippetiklopp, kloppetiklipp | |
AP | Nu ska vi se vad de har i den här väskan. Aha. Hemlig utrustning för bekämpande av brottslighet. En banan, två flaskor renat och en uppsättning lösmustascher. De måste alltså vara mig på spåren. Tur att jag redan har vidtagit motdrag. |
BG | Samtidigt installerar sig Ballongen, Torsten och Barbro den heliga… |
Lösnäsans beskyddare | |
BG | …i sviterna ett och två. |
I sviterna ett och två. | |
BBB | Vi måste börja med att synkronisera våra klockor. |
Torsten | Jamen, det är ju bara jag som har en klocka. |
BBB | Jamen, då synkroniserar vi den. Vad är den? |
Torsten | Halv. |
BBB | Halv, vadå? |
Torsten | Jag vet inte, jag har tappat den lilla visaren. |
BG | Jubileum! Det var tionde gången den vitsen förekom i radio. |
Alla | Hurra, hurra, hurra! |
BBB | Alias Persson? |
B5 | |
Torsten | Där hör ni själva hur lytt det är. |
BBB | De vet säkert att vi är honom på spåren. Och vad tror ni då att han väntar sig att vi ska göra? |
Torsten | Agera omedelbart. |
BBB | Just det. Därför gör vi tvärtom. |
Torsten | Tvärtom? |
BBB | Ja, just det. Vi gör inte ett dugg förrän i morgon, bara för att förvilla honom. |
Torsten | Genialt. Men vad ska vi göra ikväll då? |
BBB | Vi kastar oss ut i Paris brusande nöjesliv. |
Toalett spolar | |
På en nattklubb i Paris. | |
Skratt i bakgrunden | |
BG | Vi befinner oss alltså plötsligt på en fashionabel nattklubb i Paris. |
BBB | Tur att vi lyckades få tag på ett bra bord. |
BDH | Ja, men det var synd att vi inte fick tag i stolar också. |
BBB | Man kan inte få allt i världen. Eeeh, tyst. Nu kommer trollkarlen. Jag älskar trollkarlar. |
Torsten | Det är ju fantastiskt. Hur gör han? |
BBB | Ingen aning. Och titta… Det är inte klokt. |
Torsten | Att han bara kan. |
Producenten | Aaah, alltså, stopp, va. Det är ju löjligt att ha med en trollkarl i radio, va. Det är ju ingen som kan se vad han gör, alltså va. Vi börjar om på hotellet i stället. Alltså tillbaka till sidan tretton. |
I sviterna ett och två. | |
BBB | Här sitter vi alltså i sviterna ett och två och måste göra upp en plan. |
Torsten | Tycker ni inte att det är lite underligt med ett hotell som är gjort med kartong? |
BBB | Det är väl bara bra. |
Torsten | Bara bra? |
BBB | Ja, det innebär ju att man kan rita på det. |
BDH | Skulle vi inte planera? |
BBB | Det är rätt, Barbro. Vi måste slå en järnring runt nationalbanken, så att inte Alias Persson… |
B5 | |
BG | Ni hörde på. |
BBB | …kan komma åt greven av Monte Cristos skatt. |
Torsten | Detta innebär att vi måste ta till all vår list och dessutom all vår hemliga utrustning för bekämpande av brottslighet. |
BBB | Det är rätt. |
Torsten | Ska jag ta in alla grejerna? |
BBB | Visst. In med hela baletten. |
Can-can-balett | |
BBB | Ta ut baletten igen! De väsnas för mycket. |
Tystnad | |
BBB | Bra. Nu ska jag berätta hur vi ska göra… |
Men först lite musik | |
Akt 7 |
|
BG | Samma natt befinner sig alltså våra hjältar utanför franska nationalbanken. |
Utanför franska nationalbankan. | |
Gatubrus i bakgrunden | |
Torsten | Vi måste lägga oss i bakhåll. |
BDH | Där borta ligger ett bageri. |
BBB | Då går vi in där. Ett bageri är nämligen det bästa stället för just bak-håll. |
Dörr öppnas. Plingeling. | |
I bageriet. | |
Bagaren | Mmh. Bon nui. Vad kan jag hjälpa till med? |
Torsten | Har ni några riktigt gamla och hårda bullar? |
Bagaren | Ah, oui. Jag har ett stort parti från förra månaden. Men…mm…de hade jag i och för sig tänkt exportera till Österrike. |
Torsten | Till Österrike? Varför det då? |
Bagaren | Mmm, jag har aldrig tålt joddlande. |
BBB | Aha, eh, jag förstår. Men nu gäller det liv eller död. |
Bagaren | Mmm, vilket menar ni? |
BBB | Vadå? |
Bagaren | Ja, gäller det liv eller död? Det är en jäkla skillnad. |
BBB | Ah, ge hit bullarna, din dummer, annars…annars ska jag klippa till dig mitt i plåten. |
Bagaren | Mh, varsågoda. |
Torsten | Tackar. Eh. Tyst. Ser ni vilka som kommer där och bär på en stor koffert? |
BDH | Lismajl Hejduk och Alias Persson. |
B5 | |
BG | Åh, jäkla bra bit, det där. |
BBB | Vänta. Det ser inte ut som en koffert. |
Torsten | Det är ingen koffert. Det är en liten bil. |
BDH | Varför i hela fridens namn går de omkring och bär på en bil?? |
BG | Och för att få ett snabbt svar på denna i och för sig välmotiverade fråga, så kastar vi oss direkt ut på gatan, till bovarna. |
Utanför franska nationalbanken. | |
Gatubrus i bakgrunden | |
LH | Högvälborne greven av Monte Cristo, varför måste vi bära omkring på den här bilen? |
AP | Fattar du inte? Det gäller att göra så lite väsen av sig som möjligt. |
LH | Men kan det inte verka ännu misstänksammare att bära omkring med en bil? |
AP | Du kanske har rätt. Vi sätter ner den. |
Krash | |
LH | Aj!!! |
AP | Fick du den på foten? |
LH | Nej, men jag skrek i alla fall för att vara på den säkra sidan. |
AP | Jamen, ibland gör du saker som är det dummaste jag har hört… |
LH | Aaajjj!!! |
AP | Nu igen? |
LH | Nej, denna gången fick jag något i huvudet. Nu får jag säkert en blåtira i mitt tredje öga som jag har mitt uppe på huvudet. |
AP | Jamen, strunta i d…Ajj! Nu fick jag också nåt hårt i huvudet. |
LH | Det ligger här. Det är en stenhård, en bulle. |
AP | Låt mig se. Aha. Det är en bulle av den hårda typen som de exporterar till Österrike för att få tyst på joddlingen. |
LH | Ajj! Där kom det en till. |
AP | Vem är det som står och kastar stenhårda bullar? |
BBB | Det är jag! |
AP | Ballongen. Fördömt. Mot stenhårda bullar kan inte ens jag kämpa emot. Sluta! Vi ger oss! |
BBB | Eh, stå kvar där med händerna över huvudet, så ska jag bara gå in och betala bullarna! |
AP | Nu smiter vi. Fort, in i bilen Lismajl. |
Duns. Brruuummmm. | |
Epilog |
|
BG | Så kom det sig alltså då att bovarna lyckades undkomma. Men Ballongen och hans vänner räddade i alla fall greven av Monte Cristos skatt till franska staten. |
GB | Som tack för detta erhöll de hederslegionen. |
SS | Samt tre pain-riche och en övermogen camember. |
BG | Aah, vi får väl alltså säga att det har slutat till det bästa, eller hur? |
SS | Ett tag såg det faktiskt riktigt illa ut. |
GB | Men nu kan ni pusta ut och höra fram till nästa veckas episod av… |
BG | …Birger Ballongen Bengtssons bravader. |
BG | Ni har förmodligen lyssnat till Birger Ballongen Bengtssons bravader. |
GB | Ett program med radioaktiva infall, av och med Stellan Sundahl… |
SS | …och Gunnar Bernstrup. Producent och medverkande… |
BG | …var jag, Bengt Grafström, och teknikern hette Uno Sandgren. |
SS | Och det heter han fortfarande. |
GB | Och det kommer han eventuellt också att göra nästa vecka. |
BG | Mjaa. |